Klicka först på Inställningar -> Bot Settings för att anpassa er chatt.
Bot Settings
Fyll i de valfria fälten med information såsom namn och introduktionstext för att börja göra er chatt unik. Åt höger ser du er chatt, ändringarna visas i realtid.
Du kan även lägga till logotyp, som visas i vänstra hörnet utav chatt.
Samt banner för widget som visas i början av chatt (Bra att använda för att t.ex marknadsföra en viss produkt eller kampanj)
Tema
Under fliken tema kan du hantera färgerna som din chatwidget ska ha med några knapptryck.
Du kan även använda egen CSS-kod för att anpassa den fullt ut till er hemsida.
Conversations
I Conversations väljer du vilket flöde botten ska använda, du kan Skapa nytt flöde om du vill att botten ska använda sig utav det när den är aktiv.
Välkomstmeddelande - Vad som skrivs varje gång någon öppnar chatt under öppna tider
Welcome Back message - Meddelande som skrivs när användare börjar chatta på nytt
Popup message - Chattbubbla brevid widget
Felmeddelande - Meddelande som skrivs om bot inte förstår frågan, du kan även skapa ett "Felmeddelande"-flöde om detta flöde ska ta över när bot inte förstår.
FAQ Upload
Under FAQ Upload kan du ladda upp information åt din bot för att kunna besvara inkommande frågor.
Du kan ladda upp information på tre olika sätt:
Importera FAQ från befintlig webbplats
Klicka på "Import from URL"
Välj om URL innehåller en sida eller flera sidor. Klicka på informations-ikonen för att se exempel på skillanden av hemsidorna.
Importera FAQ från fil med frågor och svar
Vill du importera en fil med frågor och svar klickar du först på "Download Template" för att hämta en mall. Fyll sedan i frågorna och svaren du vill importera, du kan även kategorisera dessa under kolumn "Kategori".
Spara filen när du är klar.
Släpp sedan filen i detta fönster eller klicka för att hitta fil och ladda upp den.
Klicka på "Upload Document" för att ladda upp FAQ.
Efter uppladdning är utförd kan du se frågor och svar som laddats upp under Previously Uploaded FAQ's. Klicka på "Se" för att detaljerat vilka frågor och svar som laddades upp.
Importera dokument till kunskapsbank
Har du filer du vill ladda upp som information till botten kan du gå in under Knowledge Base.
För att ladda upp en fil klickar du på New Article.
Ladda upp en utav dessa filformat (.pdf, .doc, .docx, .txt, .csv, .xls, .xlsx) - Max 8MB
När filen är uppladdad hittar du den nedan i listan.
OBS! Tänk på att boten använder sig utav FAQ databas samt kunskapsbanken och dubbel information kan orsaka felaktiga svar från boten.