För att ansluta Dstny Omnichannel till Zendesk måste du gå till installation, klicka på fliken "Zendesk", markera rutan "Aktivera Zendesk".
Om du vill visa länken till Zendesk-chatten bredvid chattwidgeten på din hemsida när en agent är online markerar du rutan "Visa Zendesk-chattwidget direkt när en agent är tillgänglig".
Du måste lägga till din Zendesk Client Token, Zendesk Client Secret och Zendesk Subdomain. För att få dessa måste du lägga till en ny klient.
Logga in som administratör på Zendesk Chat.
I instrumentpanelen går du till Inställningar > konto och väljer sedan fliken API.
Klicka på Lägg till API-klient.
Fyll i följande fält:
Klientnamn – Namnet på klienten. Det här är det namn som användarna ser när de uppmanas att bevilja åtkomst till ditt program
Företag – Det här är det företagsnamn som användarna ser när de uppmanas att bevilja åtkomst till ditt program. Informationen kan hjälpa dem att förstå vem de beviljar åtkomst till.
Omdirigerings-URL:er – Ange den URL som Zendesk Chat ska använda för att omdirigera användare när de har bestämt sig för om de ska auktorisera ditt program för åtkomst till Zendesk Chat eller inte.
Du hittar webbadressen för att kopiera och klistra in med namnet Callback URL i ditt
FAQ-bot-konto. Klicka sedan på "Skapa API-klient".
Om klienten har skapats visas en dialogruta med ett klient-ID och en klienthemlighet som du kan kopiera och klistra in i ditt konto med vanliga frågor och svar.
Zendesk-underdomänen är underdomänen till ditt Zendesk-konto, du hittar den i din URL.
När du har fyllt i de olika fälten kan du klicka på knappen "Fortsätt med Zendesk och följ processen".
Kopiera och klistra in skriptet för din Zendesk-chatt för att slutföra installationen.
För att hitta koden, klicka på "Chatt ", Hantera webbwidget, klicka på namnet på widgeten som du vill installera och klicka på fliken "Installation", du hittar koden där.
För att skicka konversationshistorik mellan chatboten och användaren till Zendesk ticket kan du klicka på "Aktivera biljettskapande".
Zendesk-kontots e-postadress är e-postmeddelandet från ditt Zendesk-konto. Då måste du generera API-token.
För att aktivera åtkomst till API-token måste du gå till Admin Center, klicka på "Appar och integrationer" i sidofältet och sedan välja API :er > Zendesk-API:er.
Klicka på växlingsknappen Tokenåtkomst för att aktivera åtkomst till API-token.
Om du vill generera en API-token måste du gå till Admin Center, klicka på "Appar och integreringar" i sidofältet och sedan välja API:er > Zendesk-API:er.
Klicka på fliken Inställningar och kontrollera att tokenåtkomst är aktiverat. Klicka på knappen Lägg till API-token till höger om Active API-token.
Token genereras och visas.