Med tjänsten kan ni se viktig information angående era svarsgrupper som hjälper er i beslutsfattande. Ni kan bland annat se hur många agenter som är inloggade, vilka agenter som är inloggade, hur många samtal som är mottagna, hur många samtal som är missade osv. Dessutom kan ni välja om ni vill visa upp en eller flera svarsgrupper i vyn. Allt på ett lättöverskådligt gränssnitt.
1. Logga in via wb.dstny.se
2. Wallboard hjälpsida
Vid första inloggning i wallboard så bemöts du av hjälpsidan som förklarar hur du kommer igång med tjänsten samt de olika funktionerna
3. Välj antal svarsgrupper
Wallboard har olika layouter beroende på hur många mätvärden du vill se. Här väljer du även om du vill se statistik från en eller flera svarsgrupper.
När du väljer layout symboliseras antalet svarsgrupper med olika färger. Antalet rutor symboliserar antal mätvärden som kan visas per grupp.
Välj den layout du vill använda och klicka på OK.
4. Allmäna inställningar
Under allmänna inställningar hittar du saker så som språkalternativ och inställningar för olika skärmar. Med Wallboard kan du ha två olika skärmar inställda och med Wallboard Plus kan du ha upp till 10 skärmar inställda. Här kan du även välja mellan Dark mode och Light mode. Välj den skärm du vill visa och klicka på OK.
5. Välj svarsgrupp
För att specificera vilken svarsgrupp som ska visas i rutan klickar du högt upp i den.
Notera att när du väljer en ny svarsgrupp så ändras alla tillhörande rutor i den layouten.
6. Välj mätvärde
För att sedan välja vilka mätvärden du vill se i vardera ruta klickar du på talet, eller grafen, som visas. I menyn kan du sedan välja ett nytt mätvärde eller graf.
Förklaring av mätvärden
Samtal i kö: Hur många samtal som väntar på att besvaras.
Tillgängliga agenter: Hur många tillgängliga agenter finns i gruppen.
Lediga agenter: Hur många agenter är tillgängliga för att ta emot
samtal.
Totalt antal samtal: Totalt antal samtal de senaste 12 timmarna.
Besvarat: Totalt besvarat samtal under de senaste 12 timarna.
Missade samtal: Totalt missade samtal de senaste 12 timmarna.
Väntetid för senaste samtal: Kö för det senaste samtalet till
gruppen.
Genomsnittlig väntetid: Genomsnittlig tid i kö de senaste 12
timmarna
Genomsnittlig samtalslängd: Genomsnittlig varaktighet för
besvarade samtal de senaste 12 timmarna.
Vidarekopplade samtal: Totalt vidarekopplade samtal till en annan
destination under de senaste 12 timmarna.
Agentlistor: Översikt över tillgängliga/otillgängliga inloggade
agenter i en grupp och deras status.
Stapeldiagram, cirkeldiagram eller lista (samtal): Visar besvarade,
missade och totala samtal under de senaste 12 timmarna.
7. Aktivera alarm
För dig med Wallboard Plus så kan du aktivera larm på specifika mätvärden. Klicka på kugghjulet uppe i högra hörnet för att komma till inställningssidan. Välj sedan fliken Larm.
8. Skapa ny regel
För att skapa en ny regel som ska generera en varning så klickar du på Skapa ny regel. Här väljer du vilken svarsgrupp som regeln ska gälla på samt vilka mätvärden som ska trigga varningen.
Avsluta sedan med att klicka på spara-symbolen för att spara eller krysset om du vill slänga dina inställningar.
9. Redigera regel
För att redigera i befintliga regler så klickar du på redigera-symbolen.
Spara dina ändringar genom att klicka på spara-symbolen. Vill du inte spara dina ändringar klickar du på krysset.