Om du har hårdvara som Dstny ej supporterar behöver du utföra en konfigurering för att den ska fungera med Dstny. Dstny tar inget ansvar för att din specifika hårdvara ska fungera med oss och därav rekommenderar vi först och främst supporterad hårdvara.
Beställer ni hårdvara genom oss så levererar vi den förkonfigurerad. Detta innebär att du som kund endast behöver koppla in hårdvaran för att det ska fungera.
Vilka uppgifter behöver jag?
Om du vill konfigurera din hårdvara behöver du SIP-uppgifter. Kontakta vår support så hjälper vi dig ta fram dessa uppgifter. Varje enskild användare har ett specifikt användarnamn och lösenord.
Uppgifter vi tar fram är
- Användarnamn
- Lösenord
- Domän
- Server: bc.dstny.se/bc2.dstny.se (varierar beroende på vilken plattform ni har er växel)
Vart ska jag lägga in dessa uppgifter?
För att komma åt gränssnittet där du konfigurerar din hårdvara behöver du en dator som är uppkopplad mot samma nätverk som hårdvaran.
Du behöver IP-adressen till basstationen om det är en trådlös telefon, eller IP-adressen till telefonen om det är en fast telefon. I detta exempel använder vi en Gigaset N610 för att konfigurera en trådlös telefon. För att få fram IP-adressen på denna hårdvara trycker man på knappen längst fram på basstationen som sedan visar IP-adressen i telefonens display.
I vissa fall kan IP-adress hittas genom att gå in under telefonens inställningar. Oftast är detta fallet om det är en bordstelefon som inte har en basstation.
När du väl har hittat IP-adressen anger du denna i din webbläsare.
Användarnamn och lösenord brukar vara admin. Detta står annars i manualen som följer med hårdvaran.
Nedan hittar du ett exempel på hur det kan se ut när man konfigurerat en Gigaset.
- Domän
- Server
- Användarnamn
- Lösenord
Vi hänvisar till manual tillhörande din hårdvara för korrekt konfigurering.