VoIPcube kopplar sömlöst samman din växel med erat CRM/ERP system och möjliggör förbättrad samtalshantering och synkronisering av kunddata. Vår integration tillför kraftfulla telefoni-funktioner direkt i ditt CRM-flöde, vilket ökar produktiviteten och förbättrar kundservicen.
Ladda ner VoIPcube Client
Systemkrav:
• Windows 10/11 (64-bit)
• macOS 10.15 eller senare
• 4 GB RAM
• Aktiv internetanslutning
Supporterade CRM och funktionsöverblick
CRM | Klient | Pop-up | Deeplink | MakeCall | Notes | Timeline |
---|---|---|---|---|---|---|
AFAS | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
Efficy | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Hubspot | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ | ✅ |
Salesforce | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
TOPdesk | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Zendesk | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
ActiveCampaign | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Dynamics 365 (dataverse) | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Dynamics 365 Business Central | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Förklaring av funktioner
Nedan hittar du förklaring av de olika funktionerna som finns i CRM-integrationer och deras betydelse. Genom att förstå dessa funktioner kan du maximera nyttan av din CRM-integration med VoIPcube.
Funktion | Beskrivning |
---|---|
CRM |
Customer Relationship Management-system/programvara (CRM). Detta kan vara moln-/API-baserat eller lokalinstallerat (On-Premise). VoIPcube kommer att hämta kunddata från detta system och/eller tillhandahålla systemet med samtalsrelaterade händelser. |
Klient |
Avgör om klient behöver installeras på användarens dator ![]() |
Pop-up |
Användaren får en popup med uppringarens detaljer, så att de vet vem som ringer. |
Deeplink |
Om användaren har möjlighet att klicka på de hittade relationsdetaljerna för att direkt navigera till kontaktsidan i CRM-systemet. |
MakeCall |
De flesta CRM-system kan använda callto:- eller tel:-protokollen, som kan trigga samtal till telefonnummer på skärmen. VoIPcube har även ett makeCall()-API-endpoint. |
Notes |
Anger om CRM-systemet har möjlighet att ta emot någon form av anteckningar. VoIPcube-klienten kan visa ett fritt textfält där användaren kan skriva samtalsanteckningar. |
Timeline |
Skapa automatiskt tidslinjeposter för samtal i CRM-systemet. |
Komma igång
- Ladda ner och installera VoIPcube-klienten
- Starta applikationen och logga in med dina VoIPcube-uppgifter
- Gå till Inställningar > Integrationer
- Välj din CRM-plattform och följ autentiseringsprocessen
- Konfigurera dina preferenser och börja använda integrationen
Uppdateringar & Kompatibilitet
Vi uppdaterar regelbundet våra integrationer för att säkerställa kompatibilitet med de senaste versionerna av CRM-systemen.