Återuppringning aktiveras på svarsgruppsnivå och vid begärd återuppringning skapas en virtuell köplats åt inringande som sedan hanteras i turordning. Agent som hanterar samtalet besvarar det precis som ett vanligt samtal, när samtal besvarats kommer återuppringning påbörjas automatiskt.
Klicka på "Svarsgrupper" och välj den grupp du vill ändra på genom att trycka de tre punkterna. Klicka sedan på redigera inställningarna.
Tryck på Ring tillbaka
För att aktivera återuppringning bockar du i Återuppringning aktiverad
- Ange i sekunder hur länge ni ska ringa upp till kund innan den köas om
- Hur många uppringningsförsök som ska utföras innan återuppringning klarmarkeras. T.ex ange två som värde så kommer två försök utföras.
- Hur länge ska återuppringning gälla tidsmässigt. T.ex om du anger 30 minuter och om kund inte blivit uppringd inom denna tid så kommer den klarmarkeras och uppringning kommer ej ske.
- Uppringningsmetadata - Text som agent ser i Softphone/MyDstny när återuppringningssamtal ringer till agent
- Ljudfil som agent hör innan återuppringning påbörjas - När agent besvarar på ett återuppringningssamtal så kommer den höra den valda ljudfilen innan uppringning till kund påbörjas
- Ljudfil som spelas upp för inringande när den erbjuds att bli återuppringd (Inringande måste klicka 5 för att begära återuppringning, annan siffra går ej att konfigurera)
- Ange värde i minuter om återuppringning ska aktiveras en viss tid efter svarsgrupp öppnat
- Om återuppringning ska erbjudas efter antal i kö till svarsgrupp
- Erbjud återuppringning om inringare varit i kö i x minuter
- Erbjud återuppringning om uppskattad väntetid överskrids
- Ange i minuter om återuppringning inte ska erbjudas innan svarsgrupp stänger - T.ex 5 minuter angivit och svarsgrupp stänger 17:00. Återuppringning kommer ej erbjudas fr.om 16:55