Du som administratör loggar in på MySoluno med dina inloggningsuppgifter som du har i växeln.
Vill du veta mer om MySoluno kan du klicka här.
- Klicka på "Abonnemang".
- Uppe i vänstra hörnet klickar du på "Skapa nytt abonnemang".
- Först väljer du om du ska portera in ett befintligt nummer eller aktivera ett helt nytt. (Att porterar ett nummer innebär att man flyttar ett befintligt nummer från en operatör till en annan).
-
I nästa steg får du välja vad som ska innehålla i abonnemanget. OBS Om ”Nästa”-knappen är grå-markerad är valen inte kompatibla med varandra.
-
Därefter väljer du vilken användare som ska stå på abonnemanget.
-
Här väljer du när abonnemanget ska bli aktiverat. Om du redan har simkortet framför dig så fyller du i numret som följde med simkortet, annars skriver du endast i adress som kortet ska skickas till.
-
Om du valt att portera med ett nummer så fyller du i vilket nummer det gäller.
Vilket datum du vill att det porteras in (datum och tid).
Du kan även bifoga en fullmakt om det skulle vara så att numret står på ett annat företag/person.
Och vilket person- eller organisationsnummer det står på just nu. - Vid nästa steg får du en sammanfattning av beställningen.
För att bekräfta order klickar du på Beställ.