Dstny Analytics gör att du kan analysera och följa upp företagets kommunikationsmönster via ett enkelt och kraftfullt gränssnitt.
1. Logga in och hantera Analytics här.
Första gången du använder ett nytt inlogg i Analytics måste du verifiera ditt konto och skapa ett personligt lösenord. Se välkomstmail för verifiering, kontakta din administratör för tjänsten ifall du behöver ett nytt.
2. Klicka på Avancerade rapporter för att skapa din egna rapport.
3. Välj de parametrar du vill se utifrån vilka siffror som är viktiga för ditt företag. Klicka sedan på Rapportinnehåll (H), välj enheter som ska ingå i rapporten och välj Bearbeta.
A – Datumintervall för rapporten.
B – Inkludera/exkludera veckodagar .
(Om du endast vill mäta på arbetsdagar, avmarkera Lördag och Söndag för att exkludera dessa i rapporten).
C – Välj Special om du enbart vill se specifika datum.
D – Definiera vilka timmar på dygnet du vill mäta.
E – Välj om du vill se samtal expempelvis per timma, per dag eller över hela perioden (går att ändra i efterhand).
F – Välj vilken typ kategori du vill se statistik över. Exempelvis Användare eller Svarsgrupper.
G – Välj hur rapporten ska grupperas.
H – Rapportinnehåll visar vilka objekt som finns i vald kategori. Om exempelvis kategorin Användare är vald så visas samtliga användare i växeln.
I – Klicka på Bearbeta för att skapa rapporten.
4. Efter att du klickat på Bearbeta så kommer en rapport upp.
Vill du se samtalsspecifikationen för rapporten väljer du fliken Specifikationer och klickar på Samtal.
5. Spara din rapport
För att spara eller skicka din skapade rapport klickar du på fliken Exportera.
A – Klicka på Spara som fil om du vill ha rapporten lokalt på din dator.
B – Välj Skicka som e-post om du vill skicka rapporten till dig eller en kollega.
C – I detta fält väljer du vilken e-postadress som ska ta emot rapporten.
D – Definiera vilket filformat du vill ha filen i.
E – Välj om du vill se samtal expempelvis per timma, per dag eller över hela perioden.
6. Spara/Skapa en återkommande rapport
Klicka på fliken Spara rapport för att skapa återkommande rapporter. Gör dina val och klicka sedan på Spara.
A – Klicka på Spara rapport för att skapa en återkommande rapport.
B – Här väljer du när rapporten ska skickas.
C – Välj från vilken period rapporten ska hämtas.
D – Detta värde bestämmer hur rapporten ska gruppera resultaten för valda mätobjekt.
E – Detta värde bestämmer vilka typer av tidsperioder raderna i rapporten ska beskriva.
F – Minst ett av dessa val måste klickas i för att skapa den återkommande rapporten.
7. Du kan hitta dina sparade rapporter under fliken Sparade rapporter. Här kan du sortera per namn eller utskick. Här kan du även redigera tidigare sparade rapporter.