Installera
- För att aktivera Who’s Calling i Chrome så måste du först lägga till tjänsten som ett tillägg.
Klicka på de tre prickarna i övre högra hörnet. Klicka sedan på Fler Verktyg och därefter Tillägg.
Sedan klickar du på meny-ikonen vid Tillägg i vänstra hörnet. Välj Chrome Web Store längst ner i menyn. -
Ladda ner Who's calling
Sök efter Who’s Calling i vänstra sökfältet. Klicka sedan på den blå knappen, Lägg till.
- Logga in
När Who’s Calling är installerat behöver du logga in.
Klicka på telefonluren i övre högra hörnet i din browser.
Logga in med samma uppgifter som du använder till din växelanslutning.
När du har loggat in så är tjänsten aktiv och kommer bland annat visa kontaktuppgifter vid inkommande och utgående samtal om numren finns i antingen det CRM ni angett vid beställningen eller i Hitta.se.
-
Ställ in Who’s Calling efter dina behov
Om du vill justera hur Who’s Calling visas för just dig kan du vänsterklicka på Who’s Calling symbolen och därefter kugghjulet i övre högra hörnet.
Där finns inställningar om Who’s Calling ska poppa upp automatiskt vid in och/eller utgående samtal.
Det finns även inställning för att få popups via systemets notifieringar och en möjlighet att välja om du vill ha mörkt eller ljust fönster när Who’s Calling visas.OBS: Who’s Callings popupfönster fungerar inte på Googles startsida. Detta på grund av inställningar som Chrome har gjort.
-
Who’s Callings funktioner
A - Överst i rutan kan man söka fram en kontakt.
B - Här visas kontaktinformation för kontakten som ringer in eller som du ringer till.
C - Beroende på CRM-system finns möjlighet att skapa ärenden eller skriva noteringar. Här hittar du en matris över funktioner i våra integrerade CRM-system.
D - Finns kontakten i ert CRM-system finns möjligheten att snabbt öppna den aktuella kundbilden. E - Längst ner i Who’s Calling fönstret finns en lista över kontaktens samtalshistorik.