Här följer en FAQ typ som förhoppningsvis förtydligar hur notiserna i vår app fungerar.
Förhoppningsvis förklarar detta varför man får notiser för det ena eller det andra och andra frågor.
1. Jag får ingen push notis för missade samtal.
Du får ingen notis från vår app. Du kan få en notis om du har en Android mobil, men det är för att Android tillåter appar att hämta GSM notifikationer från Android efter ett samtal, vilket låter appen uppdatera sin status och ger en notis.
2. Det tar lång tid innan jag får en notis om missat samtal.
Appen gör en uppdatering ibland för att uppdatera ikonen på iOS. För att snabbast se om du har missade samtal så måste du öppna din app och kolla samtalshistoriken eller om du gör en "pull to refresh" i appen. men det finns ingen händelse som får appen att uppdatera sig automatiskt.
3. Men jag får ju notiser från appen?
Du får notiser om chattar som görs i appen och du får notis om missat samtal OM samtalet var ett VOIP samtal och i enstaka fall om du har en Android mobil EFTER ett annat samtal.
4. Jag får SMS när jag fått ett röstmeddelande, men inte när jag missat ett samtal?
Då varje sms från växeln debiteras dig som kund så får du bara sms när någon lämnat ett röstmeddelande som standard. Om du vill så kan vi aktivera så du får sms direkt när du missat ett samtal.
Det går även att inaktivera SMS utskick.
VIKTIGT: SMS är inte samma sak som en notis men SMSet kan fylla samma behov.