Klicka på "Svarsgrupper" och välj den grupp du vill ändra på genom att trycka de tre punkterna. Klicka sedan på redigera inställningarna.
Väl inne på svarsgruppen kan du skriva in ett valfritt namn på svarsgruppen i rutan under, detta namn ser agenterna när de ska logga in på gruppen.
Rutan under får man välja nummer på gruppen. Klickar man på tillgängliga nummer får man upp företagets samtliga nummer. Som fakturerings-ID lägger man in ett fastnummer, antingen det man precis tilldelat svarsgruppen eller t.ex. sitt huvudnummer om man tilldelat gruppen ett kortnummer.
Vanligt förekommande problem gällande fakturerings-ID:
Detta felmeddelandet kan förekomma när man försöker spara ändringar. Var medveten om att fakturerings-ID automatiskt blir till det fastnummer man väljer för svarsgruppen, men har svarsgruppen ett kortnummer (t.ex. 200) så kommer fakturerings-ID bli till det som man valt som Default billing ID i BC'n.
Såhär gör du ett Default billing ID: Gå in på
- kundens växel i BC'n
- Organization
- Billing information
- Set default billing ID
Där skriver du bolagets huvudnummer i rutan Billing ID med riktnummer i början, välj source tag och tryck Save.
Du har också möjligheten att bocka i om gruppen ska synas som en kontakt i växeln så att man snabbt ringa eller koppla samtal dit. Man får även möjligheten att lägga till gruppnumret som alternativ för utgående samtal.
Följande inställningar justerar utseendet på inringarens nummer. Antingen visas gruppnumret eller så kan man välja att se inringarens nummer, i detta fall kan man även välja att lägga till ett prefix eller suffix. I sista fältet väljer man hur länge samtalsstatistik ska sparas på gruppen. Vi rekommenderar 720 min, då återställs den efter 12 timmar.