Klicka på "Svarsgrupper" och välj den grupp du vill ändra på genom att trycka på
Under fliken ”Allmänt” ställer man först in vilken typ av svarsgrupp man vill lägga upp, ”Type”. Du skriver in ett valfritt namn på svarsgruppen i rutan under, detta namn ser agenterna när de ska logga in på gruppen.
Därefter får man välja nummer på gruppen. Klickar man på tillgängliga nummer får man upp företagets samtliga nummer. Som fakturerings-ID lägger man in ett fastnummer, antingen det man precis tilldelat svarsgruppen eller t.ex. sitt huvudnummer om man tilldelat gruppen ett kortnummer.
Sedan får du möjligheten att ändra om gruppen ska synas som en kontakt i växeln så att man snabbt ringa eller koppla samtal dit. Man får även möjligheten att lägga till gruppnumret som alternativ för utgående samtal.
Följande inställningar justerar utseendet på inringarens nummer. Antingen visas gruppnumret eller så kan man välja att se inringarens nummer, i detta fall kan man även välja att lägga till ett prefix eller suffix. I sista fältet väljer man hur länge samtalsstatistik ska sparas på gruppen, vi rekommenderar 720, återställs den efter 12 timmar. Denna inställning är framförallt intressesant om man har någon av våra tilläggstjänster, såsom Wallboard eller telfonboken.