MyAdmin är ett verktyg skapat för att göra det enklare för er som kund att administrera och redigera er växel. I denna artikel finner ni de vanligaste guiderna för att snabbt komma igång med MyAdmin.
Skapa en användare
Här finner ni guide på hur ni skapar en ny användare till eran växel.
Guide för att skapa en användare
Redigera befintliga användare
Ibland krävs redigering på användare ifall det gäller namnbyte, byte av e-postadress, tillägg eller borttag av Softphone. Nedan guide beskriver hur ni redigerar befintliga användare.
Guide för att redigera befintliga användare
Skapa schemahändelser på svarsgrupper och knappvalsmenyer
Schemalägg hur ni önskar att er växel ska vara öppen. Här kan ni skapa regler som baseras per vecka, tillfälliga regler ifall man till exempel har möte/konferens och inte kan besvara telefon, eller schemalägg växeln inför röda dagar.
Guide för att schemalägga svarsgrupper/knappvalsmenyer
Spela in en ljudfil för välkomst- & stängtmeddelande
Välkomst- eller stängtmeddelanden ger ett bra bemötande för när kunder ringer in till er växel. Spela in ett kort välkomstmeddelande för när man ringer in, ett stängtmeddelande som meddelar era öppettider när det är stängt eller ett tillfälligt stängtmeddelande för röda dagar.
Guide för att spela in ljudfiler
Redigera ljudfiler på svarsgrupp
När en kund hamnar i kö så finns olika meddelanden som kan spelas upp när man väntar i kö. Nedan guide beskriver hur ni kan lägga in dessa.
Guide för att redigera ljudfiler på svarsgrupper
Redigera knappvalsmenyer
Knappvalsmenyerna låter er bestämma vart era kunder hamnar när man gör vissa knappval. Nedan guide beskriver hur ni gör för att redigera knappvalen så att era kunder kommer till rätt destination baserat på knappvalen man gjort.
Guide för att redigera knappvalsmenyer
Samtliga guider
Ovan beskriver endast några av alla de guider som finns tillgängliga. Önskar ni utforska mer om våra guider så finns samtliga samlade på nedan länk!
https://helpcenter.soluno.se/hc/sv/categories/360001496771-MySoluno