Produktägare
Niclas Bohm
****
Sälj - Tjänsten, Produktmaterial, Förutsättningar, Material från kund,
Leverans - Leveranstid, Skapa, Fakturera
Support - Felsöka, Vanliga fel
Demo - Demokonto
Avsluta - Avsluta tjänsten och faktureringen
****
Tjänsten
Dstny Reports är ett kraftfullt statistikverktyg för företag som vill optimera sin telefoni och kommunikation. Tjänsten erbjuder skräddarsydda rapporter med data om inkommande och utgående samtal, användarbeteende och svarstider, vilket hjälper olika avdelningar att fatta datadrivna beslut och förbättra kundservice, försäljning, och effektivitet. Rapporter kan schemaläggas för automatiska utskick, vilket sparar tid och säkerställer att rätt personer har den senaste informationen. Med Dstny Reports får du enkel administration och full kontroll över viktiga nyckeltal och företagets kommunikationsmönster.
Produktmaterial
Hemsida
Produktblad
Snabbguide
Förutsättningar
Material från kund
Användare som ska ha tillgång till tjänsten
Screenshots
Leverans
1. Logga in på Reports välj vilken plattform kunden ligger i
2. Sök upp kunden genom att trycka på Switch customer
3. Bocka i Activated och scrolla ned till Feature set, här väljer du Comp/Adv/Dashboard så kund även får tillgång till Dashboard
Basic Reports om de har basic som ingår i avtalet fr.om 2024-11
4. Skapa användare till analytics under Users
Fyll i mailadress, namn, ifall kund ska ha två faktors autentisering fyller du även i mobilnummer i +46-format. kan skapa nya användare samt ändra inställningar för organisationen.
Om användare ska ha tillgång att se alla mätobjekt bockar du i View all enabled, ska användare endast ha tillgång till vissa mätobjekt fyller du i specifika längre ned.
Aktivera Teams banner
Kunder med advanced analytics har tillgång till Teams modul som aktiveras genom att gå in under Properties. Fyll i microsoft.cta_selfservice_banner_enabled=true som aktiverar bannern på startsidan
Kund kommer därefter ha tillgång till denna knapp för att aktivera teamsmodulen
Guide för att aktivera integration mot teams finns här
Federera
Vill du federera en kund med en annan så söker du upp kund (parent) som ska se mätobjekt från en annan kund (child). Sedan klickar du på Administration -> Insamlingspunkter/Collection points
Fyll i numret och sedan namn på kunden -> Lägg till
Synkronisering sker klockan 02:00 varje natt och tar cirka 2h att slutföras, när federering är slutförd kommer du se den svarta cirkeln åt vänster brevid insamlingspunkten
För att federering ska fungera krävs det att växlarna är federerade
Felsöka
Vanliga Fel
Tjänstebeskrivning
Produktblad
Kontaktvägar
Beställningsrutin
Demokonto
Support & felsökning
Pris
Tjänstbeskrivning
Soluno Reports gör att du kan analysera och följa upp företagets kommunikationsmönster via ett enkelt och kraftfullt gränssnitt. Du kan ta fram engångsrapporter eller prenumerara på rapporterna du önskar.
Produktblad
Reports säljs inte längre separat utan följer med i "Dstny Analytics".
Tidigare var det:
Reports Standard
• Tillgång till basrapporterna i webb gränssnittet med ett obegränsat antal användare (inlogg i Reports).
Eller
• upp till maximalt två sparade rapporter (som kan mailas till kund) dock då utan kundinloggningskonton.
Reports Plus:
• Tillgång till hela systemet och/eller obegränsat antal inlogg i Reports och/eller ett obegränsat antal sparade rapporter (som kan mailas till kund)
Det finns ingen gratis variant av Soluno Reports, aktiveras Reports på en kund får vi en faktura från leverantören.
Beställningsrutin
När det finns i skrift att tjänsten ska läggas upp går vi in här och väljer den plattform som kunden finns.
Klicka på "System administration" -> "Customers" -> "Customer List", sök upp kunden och se till att "Activated" (1) är ibockad och gå sedan in på "Users" (2).
Sedan väljer man ny användare, fyller i uppgifterna och skickar ut uppgifterna till användaren som ska ha tillgänglighet, eller väljer "Skicka initieringsförfrågan"
Felsökning
Se till att organisationen är aktiv.
Ny Startsida:
Den nya adressen är https://reports.dstny.se
Från denna adress är det alltså möjligt att logga in i vilket Dstny Reports system som helst.
Om man som användare är upplagd på mer än ett system kommer man få ett val där man väljer vilket av systemen man vill gå vidare till.
Alla adresser som vi använt historiskt för Reports fungerar som innan.
Soluno Reports
Soluno har flera Telepo-system och flera Meridix-system, dessa är tekniskt uppsatta så att vissa är mappade ett-till-ett och andra är mappade ett-till-flera ur ett tekniskt perspektiv. Ur ett licensperspektiv är detta inte relevant utan alla system inkl. integrerade wholesale-partners t.ex. Efftel och Easy Telefoni räknas som ett logiskt stort Soluno-Reports-system. D.v.s. alla reports-licenser som aktiveras för kunder oavsett tekniskt system har positiv påverkan på prisnivån för alla kunder ur Solunos perspektiv.
Support:
I Tools har vi nu byggt in API mot Meridix för att se direkt i Tools om en kund har Reports aktiverat.
Vi har även lagt till en knapp för att av-aktivera Reports direkt från Tools.
Om man tar bort en kund i Tools (delete i BCS) av-aktiveras även kund i Reports.
Ny Startsida:
Den nya adressen är https://reports.dstny.se
Från denna adress är det alltså möjligt att logga in i vilket Dstny Reports system som helst.
Om man som användare är upplagd på mer än ett system kommer man få ett val där man väljer vilket av systemen man vill gå vidare till.
Alla adresser som vi använt historiskt för Reports fungerar som innan.