Tjänsten CRM Connect söker i era CRM och skickar informationen till alla era enheter anknytna till växeln. Kopplingen ger er viktig information om den inringande kunden redan innan ni har svarat. Något som hjälper er att höja servicegraden och förenklar det dagliga arbetet.
Du kan läsa mer om tjänsten här
OBS, denna tjänst tillför en månadsavgift enligt ditt avtal
Aktivering
För att aktivera CRM Connect för er organisation krävs det att du är administratör för er växel.
Aktivering sker via vår självserviceportal MyAdmin.
Väl inne i MyAdmin klickar du på Organisationsinställningar
Sedan Dstny tillägg. I denna meny hittar du olika addons som du kan lägga till för er organisation.
För att lägga till och konfigurera CRM Connect klickar du på plustecknet längst åt höger
Efter du bekräftat aktivering av tjänsten klickar du på de tre prickarna för att sätta upp er CRM Connect.
Konfigurering
I konfigureringsrutan väljer du först vilka system CRM Connect ska söka i. Du kan välja flertal system om du exempelvis har ett CRM-system men vill att tjänsten också söker på nummer i Hitta.se.
Efter du valt system tjänsten ska använda sig utav ställer du in ordningen tjänsten ska söka i.
I nedan exempel kommer CRM Connect alltid söka i Zendesk först, sedan Hitta.se och därefter Eniro för att hitta resultat på numret.
När du väl känner dig nöjd, klickar du på Nästa.
OBS, "Dstny Core" under nummer söktjänster innebär att den söker i er växel på kontakter och användare.
Beroende på vilket/vilka CRM system du valt så behövs uppgifter från CRM:et för att uppslag ska fungera.
Dessa uppgifter krävs för att sökning mot ditt CRM ska fungera.
Nedan hittar du guider för varje CRM och vad som behövs för att det ska fungera med CRM Connect
Custom Connector
AFAS
Efficy
Freshdesk
Freshsales
Hubspot
Lime Go
Lime Rest
Odoo
Pipedrive
Salesforce
SuperOffice
TOPdesk
Upsales
Zendesk
Zoho
När du fyllt i fälten klickar du på Spara.
Sista steget är att aktivera tjästen på de användare som ska använda sig utav CRM Connect.
Detta gör du under menyn Användare.
Sök upp användaren som ska använda sig utav CRM Connect.
Klicka på de tre prickarna brevid användaren åt höger, sedan Redigera användaren
Klicka på Avancerade inställningar och under kategorin Aktivtjänster bockar du i CRM-anslutning.
Nu är denna användare redo för att använda sig utav CRM Connect! 👏
Följ denna guide för att installera och börja använda tillägget