CRM Connect produktinformation
CRM Connect är ett webbläsartillägg som visar kundinformation i ett popup-fönster i webbläsaren. Det är en vidareutveckling av den tidigare produkten "Who's Calling". Informationen hämtas från det installerade CRM-systemet när en användare genomför eller tar emot ett kundsamtal.
Tjänsten utökar identifieringen av relevanta kontakter och samtalstagare utöver informationen som finns tillgänglig i telefoniplattformen och ger användaren enkel åtkomst till hantering av kundinformation.
CRM Connect konfigureras genom MyAdmin av administratörer i växeln, kund eller partner.
Tillägget är för närvarande utformade för att fungera med webbläsarna Chrome, Firefox och Edge. Popup-fönstret är en webbsida som byggs på olika "boxar" konfigurerade i admin-GUI:n. I denna widget får du viktig information om den som ringt, såsom namn, nummer, företag, pågående ärenden och när du senast hade kontakt med kunden.
Ordningen kan ändras och vissa boxar är valfria. Skapa anpassade knappar för att förbättra användarupplevelsen och arbetsflödet. Från att öppna kundkort till att skapa nya ärenden i det anslutna CRM-systemet.
CRM-sökning för användarsamtal
För alla inkommande samtal till en användare utvärderas numret för den som ringer. Om detta nummer är externt och den som ringer inte är känd görs en CRM-kontaktsökfråga mot detta nummer. Om sökningen lyckas uppdateras samtalet med den som ringer namn, annars fortsätter samtalet som vanligt. För och efternamn visas även i mobilapp (VoIP aktiverat i app krävs för notis med namn), bordstelefon, DECT och Softphone vid en träff.
För alla utgående samtal från en användare utvärderas det uppringda numret. Om detta nummer är externt och namnet på den som uppringda inte är känt görs en CRM-kontaktsökfråga. Om sökningen lyckas uppdateras samtalet med det uppringda namnet, annars fortsätter samtalet som vanligt.
Både inkommande och utgående samtal pausas i cirka 3 sekunder när CRM-kontaktsökfrågan görs, så att den som ringer eller den som uppringda namn uppdateras som en del av själva samtalsetableringen. Samtalet fortsätter som vanligt om frågan inte är avslutad inom 3 sekunder. Det finns en möjlighet att den som ringer eller den som uppringda namn uppdateras efter att samtalet har etablerats.
CRM-sökning för köade samtal
För alla inkommande samtal till en ACD eller telefonistkö utvärderas numret för den som ringer. Om detta nummer är externt och den som ringer inte är känd görs en CRM-kontaktsökfråga mot detta nummer. Om sökningen lyckas uppdateras samtalet med den som ringer namn och samtalet placeras i kön. Om sökningen misslyckas eller går ut i tid fortsätter samtalet som vanligt utan den som ringer namn. För och efternamn visas även i mobilapp, bordstelefon, DECT och Softphone vid en träff.
Snabbguide
CRM kompabilitet & dokumentation
Hemsida