VoIPcube kopplar sömlöst samman din växel med erat CRM/ERP system och möjliggör förbättrad samtalshantering och synkronisering av kunddata. Vår integration tillför kraftfulla telefoni-funktioner direkt i ditt CRM-flöde, vilket ökar produktiviteten och förbättrar kundservicen.
Ladda ner VoIPcube-klient
Systemkrav:
• Windows 10/11 (64-bit)
• macOS 10.15 eller senare
• 4 GB RAM
• Aktiv internetanslutning
Komma igång
Ladda ner och installera VoIPcube-klienten
För att använda VoIPcube-klienten måste du först logga in.
Ange licensnyckel och internt nummer
Det första steget är att ange en giltig licensnyckel samt ditt interna anknytningsnummer.
Licensnyckeln erhålls via Dstny. Nyckeln ska kommuniceras till slutanvändaren av administratören.
Validering och åtkomst
När licensnyckeln är ifylld, klicka på ”Validera” för att kontrollera att nyckeln är giltig och gå vidare till nästa steg.
Observera att det interna numret måste vara förregistrerat i VoIPcube för att kunna användas med klienten.
När båda fälten är korrekt ifyllda klickar du på ”Skicka” (Submit) för att slutföra inloggningen. Du dirigeras därefter till huvudsidan i applikationen.
Engångslösenord (OTP)
Om funktionen Engångslösenord (OTP) är aktiverad kommer ett OTP att skickas till den e-postadress som är kopplad till det interna numret.
För att denna funktion ska fungera korrekt måste e-postadresser vara korrekt konfigurerade i er växel för respektive anknytning. VoIPcube speglar dessa uppgifter.
Supporterade CRM och funktionsöverblick
CRM | Klient | Pop-up | Deeplink | MakeCall | Notes | Timeline |
---|---|---|---|---|---|---|
AFAS | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ |
Efficy | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Hubspot | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ✅ | ✅ |
Salesforce | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
TOPdesk | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Zendesk | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
ActiveCampaign | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Dynamics 365 (dataverse) | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Dynamics 365 Business Central | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ | ❌ |
Förklaring av funktioner
Nedan hittar du förklaring av de olika funktionerna som finns i CRM-integrationer och deras betydelse. Genom att förstå dessa funktioner kan du maximera nyttan av din CRM-integration med VoIPcube.
Funktion | Beskrivning |
---|---|
CRM |
Customer Relationship Management-system/programvara (CRM). Detta kan vara moln-/API-baserat eller lokalinstallerat (On-Premise). VoIPcube kommer att hämta kunddata från detta system och/eller tillhandahålla systemet med samtalsrelaterade händelser. |
Klient |
Avgör om klient behöver installeras på användarens dator ![]() |
Pop-up |
Användaren får en popup med uppringarens detaljer, så att de vet vem som ringer. |
Deeplink |
Om användaren har möjlighet att klicka på de hittade relationsdetaljerna för att direkt navigera till kontaktsidan i CRM-systemet. |
MakeCall |
De flesta CRM-system kan använda callto:- eller tel:-protokollen, som kan trigga samtal till telefonnummer på skärmen. VoIPcube har även ett makeCall()-API-endpoint. |
Notes |
Anger om CRM-systemet har möjlighet att ta emot någon form av anteckningar. VoIPcube-klienten kan visa ett fritt textfält där användaren kan skriva samtalsanteckningar. |
Timeline |
Skapa automatiskt tidslinjeposter för samtal i CRM-systemet. |
Uppdateringar & Kompatibilitet
Vi uppdaterar regelbundet våra integrationer för att säkerställa kompatibilitet med de senaste versionerna av CRM-systemen.